24 May 2011

Wajarkah seorang Menteri membuat tuduhan seperti ini..

Kadang-kadang saya amat sedih, bila terlalu taksub sangat marah kat negeri Kedah  dibawah kerajaan Pakatan Rakyat maka ada Menteri yang sanggup membuat tuduhan yang melulu tanpa usul periksa duduk perkara sebenarnya.  Benda yang tidak pasti tidak sepatutnya dibuat kenyataan kerana beliau seorang Menteri.. Cakapannya perlu ada fakta.. bukan boleh dok bercakap macam  orang politik cakap...  Beliau  sendiri mengaku belum  menerima laporan terperinci dari JKR.. hanya dapat maklumat dari orang politik yang kehabisan modal.  Maknanya tuduhannya adalah fitnahlah semata-mata.

Habis tu kalau dah tidak dapat laporan terperinci yang dok kalut nak buat kajian mekanisma baru agihan duit penyelenggaraan jalan tu kenapa... jangan samakan semua negeri pembangkang sama saja perangainya ..  kenalah gunakan akal budi yang ada...... janganlah dok rangkum semua sekali.

Saya tak nampak kat mana JKR negeri guna duit penyelenggaraan jalan JKR untuk bina jalan-jalan kampong. Kalau PBT bina ada. Yang lain banyak dibina oleh Pejabat Pembangunan Negeri Kedah. Saya sendiri pernah terlibat secara langsung buat jalan2 Kg masa BN perintah dulu..  Saya  rasa takkanlah JKR sebegitu tak reti  sangat nak guna duit penyelenggaran jalan untuk buat jalan-jalan kampong...  Takkanlah dia tidak tahu kegunaan wang yang diperuntukkan..... 

Tapi pada saya kalau buat jalan kampong apa salahnya kerana yang nak guna tu orang kampong kita juga... tidak kira apa parti yang mereka anuti..  tak rugi apa pun....

asriredha
teratak kasih
alor setar

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana melayari blog saya. Komen anda pasti memberikan penambahbaikan kepada ilmu pengetahuan saya dan juga kepada paparan blog saya.