02 April 2010

KEINSAFAN KU

01 April 2010: Sik

Menjadi rutin aktiviti pejabat ini setiap hari khamis akan bersembahyang asar berjemaah bersama kakitangan kompleks pentadbiran daerah Sik. Manakala setiap hari Rabu minggu terakhir setiap bulan diadakan pula sembahyang dhuha berjemaah. Setiap aktiviti itu akan diikuti pula tazkirah ugama oleh tokoh-tokoh yang dijemput khas hadir dan juga turut mengimamkan sembahyang tersebut.

Ini satu perubahan yang besar dari segi pembangunan bina insan anak-anak buah saya termasuk saya sendiri.. Bukan senang untuk membuat perubahan seperti ini untuk bersembahyang berjemaah sesama kakitangan yang sebelum ini tidak pernah dibuatpun...mula-mula mungkin rasa terpaksa tetapi akhirnya saya rasa akan menjadi kerinduan pula kalau pada waktu-waktu itu tidak ada pula...

Kenikmatannya akan mula terasa lama-kelamaannya....tidak apalah pada yang masih tidak lagi mahu menyertai program ini dan masih segan-segan lagi....apa nak kata..bukan boleh dipaksa-paksa . Ketua jabatan sudah memberi kelonggaran untuk adakan aktiviti ini dalam waktu kerja...Terlalu banyak faedahnyaa kalau kita terlibat dalam aktiviti seperti ini....

Insya Allah lama-kelamaan kesan baiknya akan dapat dilihat terutama dari segi prestasi kerja semakin meningkat, disiplin diri semakin meningkat  dan juga perhubungan lebih baik sesama insan serta bersangka baik sesama rakan.... tunggu dan lihatlah...terima kasih legasi yang ditinggalkan oleh Dato' Azmi Din dan diteruskan dengan penambahbaikan oleh Tuan Hj Mat Noh Ahmad ..Pegawai Daerah Sik yang baru.

asriredha
teratak kasih
alor setar

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana melayari blog saya. Komen anda pasti memberikan penambahbaikan kepada ilmu pengetahuan saya dan juga kepada paparan blog saya.