10 April 2010

iGAUAN 'STAR RATING' & PEMBANGUNAN TANAH LERENG BUKIT

Hotel Equatorial, Cameron Highland
09 April 2010

 
Kata orang duduk di Cameron Highland sejuk sekali..maklumlah kedudukannya yang tinggi melebihi 1.6 km dari aras laut. Maka hari ini aku berkesempatan berada di Cameron Highland untuk satu urusan rasmi jabatan di sini…Sepanjang perjalanan ke Tanah Rata, aku dapati terlalu banyak pembangunan dilereng-lereng bukit. Itu sebab bila berada di sini rupanya udaranya tidaklah sesejuk mana…udara nyaman sahaja..

Lihatlah latar pemandangan dibelakangku yang diambil dari bilik hotel tingkat 13, keadaan tanah lereng yang ditarah dan di tebang segala pokok-pokok hutan yang ada untuk dijadikan projek perumahan dan pertanian




Menarik sekali kalau pergi melawat dan 'shopping' tumbuhan beriklim sederhana ini..memang banyak yang cantik-cantik dan subur. Tapi awas...kalau nak beli kena pasti pokok tersebut boleh hidup subur dibawah yang lebih panas tu. Kalau tidak layulah ia..

 ikuti sambungan berita ini di http://www.beritasri.blogspot.com

mohd asri redha b. abdul rahman
teratak kasih
alor setar

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana melayari blog saya. Komen anda pasti memberikan penambahbaikan kepada ilmu pengetahuan saya dan juga kepada paparan blog saya.