17 April 2010

SUSAH SANGATKAH CARI KERJA .......TEMUDUGA

Seminggu dua ni saya terlibat secara langsung dengan temuduga pekerjaan. Jadi Pengerusi Panel Temuduga katakan...sebenarnya sudah banyak kali saya terlibat dalam pemilihan pegawai untuk bekerja dibeberapa jabatan kerajaan terutama di Pihak Berkuasa Tempatan. Samaada untuk mencari pegawai profesional seperti jurutera, arkitek, pegawai tadbir hinggalah ke peringkat pengambilan pegawai bawahan. Semuanya saya sudah terlibat...

Melihat kepada calun-calun yang hadir temuduga terasa sesuatu yang tidak kena dengan sebahagian dari mereka..macam ada kekurangan disana sini....Jadi saya rasa kali ini saya nak bersembang-sembang fasal tip2 persiapan menghadapi temuduga.. Saya tidak merujuk mana-mana buku..cuma berasaskan kepada pengalaman aje...apa yang teringat dalam kepala terus hentok patuk huruf2 di keyboard ini....



Saya bersama Panel Temuduga lainnya sedang menemuduga calon jawatan Penolong Pegawai Sistem Maklumat.



Kenyataan gambar: Pemohon sedang menyampaikan ceramah /  ucapan disatu Majlis .........di.......)


(gambar ini sengaja saya paparkan disini. Bukan nak tunjuk kata saya dok berlagak bersyarah tapi gambar-gambar seperti ini jika ada semasa kat Universiti atau waktu-waktu yang kita berpeluang berbuat demikian elok disimpan elok-elok. Nanti saya akan ceritakan kenapa gambar-gambar seperti ini ada nilai-nilai kepentingannya dalam memohon pekerjaan.. belum sampai tajuknya lagi...nanti saya cerita panjang lebar)




Sambungan PANDUAN MENGHADAPI TEMUDUGA KERJA/KENAIKAN PANGKAT  ini boleh di baca di blog saya seperti  dibawah . Anda hanya perlu klik disini sahaja dan selamat membaca:      http://semangatjatikarya.blogspot.com/

Mohd Asri Redha b. Abdul Rahman
teratak kasih
alor setar

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana melayari blog saya. Komen anda pasti memberikan penambahbaikan kepada ilmu pengetahuan saya dan juga kepada paparan blog saya.